söndag 8 juli 2012

Nailart Sunday: Unlock the worms!

Det här inlägget mina vänner visar er hur det kan gå om man låter yngste familjemedlemmen välja mönster för sin nailart!

Jag satt och velade om vad jag skulle använda för mönster (min hög med plattor börjar bli stor och beslutsångesten lika så!) Grabben ber att få kolla och får mig på något sätt att lova att använda det som väljs....

Enchanted Polish Gummy Worm var ju en väldigt trevlig bekantskap och den kändes intressant att använda som bas till lite stamping. Unge herrns val blev ett mönster som han hittade på Mash M32 nämligen en nyckel! Fråga mig inte varför, men den skulle det vara.

Sen blev det diskussion om vilken färg nyckeln skulle ha, men eftersom det nu faktiskt är jag som skulle fixa dit den så struntade jag i att han insisterade på svart och använde mig istället av Barielles Date Night som stampingfärg.

Kanske inte klassiskt vackert, men bra mycket bättre än vad jag förväntat mig av mönstret, sen är det lite knepigt att få bra bilder på själva mönstret när man använt ett hololack som bas, basen vill gärna sticka ut lite för mycket.

Nailart Sunday är ju Lelacks förtjänst och vanligtvis så brukar hon framåt kvällen lägga en länklista på vilka andra bloggar som också hängt på.






This my friends will show you what can happen if you let the youngest family member choose the pattern for the nail art!

I hesitated about what pattern I was going to use for my nailart (my stack of plates is getting big and the decision anxiety as well!) The youngest son asks if he can take a look and before I know it something weird has happened and I had told him that he could pick the pattern and I promised to use whatever he picked!


Enchanted Polish Gummy Worm was a very pleasant acquaintance, and it seemed interesting to use as a base for a little stamping. Young gentleman's choice was a pattern that he found on the mash M32 plate Do not ask me why, but it was a key!

Then there was discussion about what color the key would be in, but as it's actually me that would place the key on the nail, I made a mutiny and took a green polish Bariells Date Night instead of the black that he insisted upon.

Maybe not classically beautiful, but far better than what I expected of the pattern, then it's a little tricky to get good pictures of the pattern itself after using a holol as a base, the base would like to stand out a bit too much.


Nailart Sunday is something that Lelack came up with, and usually if you check in with her later in the evening she puts up links to the other blogs that also has a Nailart Sunday post.

6 kommentarer :

  1. Jag tycker att det blev fint men snälla släpp inte lös maskarna. Jag avskyr maskar ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Nästan lite hemlighetsfullt. Vart går alla nycklar kan man undra... ;)

    SvaraRadera
  3. Tycker du gjorde rätt i att nonchalera sonens krav på svart nyckel, grön blev mycket snyggare:) Ja ikväll blev det en extra sen länkning. F*n, jag hinner inte med om helgerna...

    SvaraRadera
  4. Lovely base color, I love it. And I love the unlocking part!

    SvaraRadera
  5. Lucky for you that your son didn't chose something crazy!!! I don't let my husband pick polish anymore after some epic fails :))

    SvaraRadera
  6. Åsa dom ändå maskarna vi släpper lösa här är dom i Worms. Ett tv-spel :)

    Sofie, det kan man ju förstås undra. Till min lackförvaring kanske!

    Lela jag funderar på att ignorera hans idéer helt i fortsättningen ;)

    Kaki the base color is amazing I love it.

    Gosia I'm not sure I will let him decide anything like this in the future. But you never know!

    SvaraRadera

Please leave a comment it means a lot to me!